czwartek, 26 grudnia 2019

Podsumowanie roku 2019

Rok 2019 był kolejnym rokiem w którym przede wszystkim realizowałem swoje klucze meczowe w mojej okolicy. Zaliczyłem także cztery dalsze wyjazdy w stylu ABBA tj. Praga - Woj. pomorskie - Woj. pomorskie - Praga. Zapraszam do podsumowania 2019 roku.







Najważniejsze wydarzenia:


Banik Fucik Orlova - Banik Rychvald 02.11.2019 (8-2) 8-Poziom-Czechy. Stadion Na Stuchlíkovci (Orlova) (sztuczna trawa) - Moja pierwsza wizyta. To jak na razie ostatni zaliczony obiekt do 25 km od domu, gdzie byłem po raz pierwszy na meczu. W 2019 roku zaliczyłem ich aż dziesięć. Przed rozpoczęciem 2019 roku myślałem, że mam do odhaczenia tylko dwa, gdzie z resztą byłem (Dolni Datyne, Lucina). Pozostałe osiem w tym niniejszy to takie obiekty, które mi wcześniej umknęły, na których wcześniej nikt nie grał, które dopiero co powstały lub były to boiska boczne do głównych, których na siłę nie zaliczam. Na tą chwilę wiem, że pozostał mi tylko stadion w ostrawskim Koblovie do odwiedzenia.

Bory Pietrzykowice - Spójnia Zebrzydowice 03.11.2019 (2-1) 6-Poziom - Moja pierwsza wizyta. Klub z Zebrzydowic jest najczęściej oglądanym przeze mnie na wyjazdowych meczach. Stadion w Pietrzykowicach był 37-tym obiektem, gdzie widziałem ten klub w akcji, a siódmym w 2019 roku. Z obecnej ligi okręgowej, na wyjeździe Spójni nie byłem tylko w Łękawicy i Puńcowie.

Sokol Hrabova (Ostrava) - FC Vřesina 17.02.2019 (1-3) Puchar Ostravy. Stadion FC Vratimov (sztuczna trawa). - Moja pierwsza wizyta. W czasie tego meczu zaliczyłem 400-ny stadion, gdzie byłem na meczu. Był to za razem mój pierwszy mecz w 2019 roku. Na koniec 2019 roku mam na koncie 439 obiektów piłkarskich, gdzie byłem na meczu. Maksymalnie do dwóch lat chciałbym się pochwalić 500-ma odwiedzonymi stadionami.

Nörda Karwia - Celtic Reda 14.09.2019 (1-8) 8-Poziom - Moja pierwsza wizyta. W czasie tego meczu poprawiłem Polski rekord odległości w linii prostej (elipsy?) licząc od domu do boiska. Narzędzie Googla wskazało 550 km. Poprzedni wynik z Chłapowa, poprawiłem o 3 km. Stadion w Karwi to za razem najbardziej na północ wysunięty stadion w Polsce.

Portugalia U-20 - Argentyna U-20 28.05.2019 (0-2) FIFA U-20 World Cup Poland 2019 - Faza grupowa. Stadion Miejski (Bielsko-Biała). Jeden z dwóch meczów młodzieżowego Mundialu na którym byłem. Był to mecz TOP-owy fazy grupowej a może i całego turnieju.

Ukraina U-20 - Panama U-20 03.06.2019 (4-1) FIFA U-20 World Cup Poland 2019 - 1/8 finału Stadion Miejski (Tychy). Drugi mecz młodzieżowego Mundialu na którym byłem. W akcji późniejsi zwycięzcy, czyli Ukraińcy. Z resztą na finał w Łodzi na Widzewie także miałem jechać, ale musiałem zrezygnować i sprzedałem bilet.


Z dalszych meczowych wojaży, poza wymienioną Karwią, byłem na następujących wyjazdach:

 
Dukla Praga - Sigma Olomouc 02.03.2019 (0-4) 1-Poziom-Czechy - Moja pierwsza wizyta. Uważanej przez wielu za stolicę Groundhoppingu Pradze, byłem w 2019 roku aż dwa razy. Najpierw na Dukli, zaliczając kolejny stadion czeskiej ekstraklasy. Niestety kilka miesięcy później klub ten spadł z najwyższej ligi (obecnie pozostało 6). Właśnie stadiony czeskiej i polskiej Ekstraklasy, oraz nowe stadiony powyżej 10tyś miejsc w tych krajach plus Słowacja i Węgry to moje najważniejsze klucze meczowe, jeżeli chodzi o dalsze wyjazdy. W 2019 roku z wymienionych kluczy byłem tylko na Dukli.


Slavoj Vysehrad (Praga) - FK Pardubice 09.11.2019 (0-2) 2-Poziom-Czechy. Stadion Evžena Rošickiego (Praga) - Moja pierwsza wizyta. Pierwszy z dwóch meczów w czasie drugiej wyprawy do Pragi w 2019 roku. Niniejszy stadion to
ciągle drugi największy obiekt Czech, nie licząc stojącego tuż obok Strahova.

FC Predni Kopanina (Praga) - FC Zlicin (Praga) 09.11.2019 (3-2) 5-Poziom-Czechy - Moja pierwsza wizyta. Drugi mecz w Pradzie w czasie drugiej wyprawy do tego miasta w 2019 roku. Mały niepozorny stadion, a były aż trzy powody aby go zaliczyć (ciekawa nazwa klubu, przelatujące tuż obok samoloty, oryginalna trybuna kryta).

Polonia Gdańsk - Czarni Pruszcz Gdański 04.05.2019 (2-3) 6-Poziom - Moja pierwsza wizyta. Piękny stary stadion, który zaliczyłem w czasie majówki, na którą udałem się z Krakowa do Gdańska... samolotem.


Ciekawe mecze i obiekty piłkarskie w mojej okolicy:

 
Górnik Zabrze - Zagłębie Sosnowiec 23.02.2019 (2-1) 1-Poziom - Nigdy wcześniej nie byłem na meczu poziomu centralnego, gdzie drużyna z Górnego Śląska, spotkała się z klubem z Zagłębia.


Concordia Knurów - Carbo Gliwice 23.03.2019 (4-1) 7-Poziom - Po dłuższej przerwie odwiedziłem stadion Concordii, który przeszedł mały lifting.


Sokol Dolní Lutyně-Věřňovice - Sokol Dolní Lutyně 24.03.2019 (3-1) - Po raz drugi widziałem lokalne derby klubów o tej samej nazwie. Tym razem byłem jednak w Vernovicach.

 
Czarni-Góral Żywiec - Spójnia Zebrzydowice 30.03.2019 (1-1) 6-Poziom - Moja pierwsza wizyta. Stadion, na którym rozgrywane są także mecze kobiecej Ekstraklasy.

 
LKS Raszczyce - Buk Rudy Wielkie 31.03.2019 (5-2) 7-Poziom - Moja pierwsza wizyta. Stadion polskiego Bayernu, ponieważ Raszczyce grają w strojach słynnego klubu z Monachium.

 
LKS Ruda Kozielska - Dąb II Gaszowice 07.04.2019 (0-4) 8-Poziom - Moja pierwsza wizyta. Stadion popularnych Koziołków, który jest położony tuż obok lasu.


LZS Stary Ujazd - Naprzód Ujazd Niezdrowice 13.04.2019 (1-1) 6-Poziom - Moja pierwsza wizyta. Lokalne derby tj. Derby Gminy Ujazd.

Finstal Lucina - FC Vratimov 20.04.2019 (3-3) 6-Poziom-Czechy - Moja pierwsza wizyta. W czasie tego meczu wygrałem kiełbę. Obiekt położony nieopodal pięknego jeziora. 

Piast Cieszyn - Zryw Bąków 28.04.2019 (9-0) 7-Poziom. Stadion Pod Wałką (Cieszyn) - Moja pierwsza wizyta. Drużyna Piasta wyjątkowo tylko ten mecz zagrała na tym stadionie, więc trzeba było go odhaczyć.


Odra Nieboczowy - LKS Górki Śląskie 01.05.2019 (3-1) 8-Poziom - Moja pierwsza wizyta. Nowa miejscowość i za razem nowy stadion B-klasowego klubu, który uzyskał awans w tym sezonie do A-klasy.

Ślązak Bycina - Tempo II Paniówki 18.05.2019 (3-0) 9-Poziom - Moja pierwsza wizyta. Jeden z dwóch stadionów jaki zaliczyłem w Podokręgu Zabrze, w którym obecnie zostało mi ich raptem sześć do odhaczenia.

Strzelec Rzuchów - LKS Dzimierz 02.06.2019 (4-2) 9-Poziom - Moja pierwsza wizyta. Do wizyty zachęcała oryginalna nazwa klubu tj. Strzelec. Nigdy wcześniej nie widziałem w akcji żadnego klubu o takiej nazwie.

Dąb II Gaszowice - Naprzód 37 Krzyżkowice (Pszów) 08.06.2019 (0-3) 8-Poziom. Stadion ul. Lipowa (Łuków Śląski) - Moja pierwsza wizyta. W końcu pojechałem na mecz do Łukowa Śląskiego i to w ostatnie chwili, ponieważ do sezonu 2019/2020 drużyna Dębu II nie przystąpiła do rozgrywek.

Cukrownik Chybie - Spójnia Zebrzydowice 15.06.2019 (4-2) 6-Poziom. Od czasu mojej poprzedniej wizyty, trybuna główna została gruntownie zmodernizowana.

SC Smilovice B - FK Chlebovice 1963 16.06.2019 (4-0) 9-Poziom - Moja pierwsza wizyta. W 2019 roku w Smilovicach byłem dwa razy na meczu. Niniejsze zawody zostały przerwane po 45 minutach, a koniecznie chciałem zobaczyć cały mecz w tej górskiej scenerii. W mojej najbliższej okolicy jest sześć boisk, gdzie nie widziałem pełnego meczu. Stan ten trwa jednak już od dłuższego czasu, ponieważ w tych miejscach ciężko obecnie zaliczyć mecz na poziomie seniorskim.

Polonia Nysa - Raków II Częstochowa 20.07.2019 (3-1) Sparing.Stadion Gosław Sport Center nr 1 (Wodzisław-Śląski) - Moja pierwsza wizyta. W czasie wakacji zaliczyłem dwa brakujące boiska z trzech należące do sportowego centrum w Gosławiu. 

Błyskawica Kończyce Wielkie - TJ Bystrice 20.07.2019 (0-3) Sparing. Międzynarodowy Sparing na niższym poziomie musiałem zaliczyć. Razem z powyższym meczem w Wodzisławiu Śląskim, po raz pierwszy widziałem dwa mecze sparingowe w ciągu jednego dnia.

Naprzód Borucin - LKS Krzyżanowice (k. Raciborza) 04.08.2019 (0-2) 6-Poziom - Moja pierwsza wizyta. Obiekt godny polecenia dla tych komu podobają się widoczki jak widać na załączonym obrazku. Z tego meczu mam także pierwszy bilet do odbioru kiełbasy.

Fotbal Trinec - FC Hradec Kralove 17.08.2019 (1-1) 2-Poziom-Czechy. Stadion Mestsky Na Lesni (Trinec) - Moja pierwsza wizyta. Stadion należący do tych, którego można zaliczyć raz na przysłowiowe sto lat. W tym roku nadarzyła się okazja, aby go odhaczyć, ponieważ miejscowy Fotbal grał na nim tymczasowo z powodu remontu boiska "głównego" stadionu.

Leśnik Łącza - Burza II Borowa Wieś (Mikołów) 18.08.2019 (0-0) 9-Poziom - Moja pierwsza wizyta. Jeden z dwóch stadionów jaki zaliczyłem w Podokręgu Zabrze, w którym obecnie zostało mi ich raptem sześć do odhaczenia.

TJ Oldrichovice (Trinec) - Lokomotiva Petrovice B (Petrovice u Karvine) 24.08.2019 (2-1) 7-Poziom-Czechy. Stadion Na Borku (Trinec) - Moja pierwsza wizyta.W 2019 zaliczyłem dwa trudne do zdobycia stadiony w Trzyńcu. O pierwszym napisałem powyżej. Z kolei na niniejszym dawno nie grała żadna drużyna seniorska, aż nagle pojawiły się aż dwie. Była to dopiero co powstała drużyna rezerw Fotbalu, oraz TJ Oldrichovice. Właśnie ten drugi klub odwiedziłem, który obecnie korzysta z tego stadionu, ponieważ remontuje swoją płytę boiska.

Iskra Brzezinka - LKS Palczowice 25.08.2019 (1-0) 8-Poziom - Moja pierwsza wizyta. Czasem odwiedzam stadiony, które leżą w znanych mniejszych miastach, czy miejscowościach, ale nie z powodu piłki nożnej. Tak było w tym przypadku.

Górnik Brzeszcze - Orzeł Witkowice 07.09.2019 (5-0) 7-Poziom - Moja pierwsza wizyta. Dlaczego w końcu pojechałem na mecz do miasta Brzeszcze? Kiedyś natrafiłem na informację, iż kadra Polski zagrała oficjalny mecz w tym mieście. Początkowo nie mogłem w to uwierzyć, że chodzi właśnie o tą mieścinę, która leży stosunkowo niedaleko od mojego domu. Później przeczytałem artykuł Wirtualnej Polski, gdzie przedstawiono najmniejsze miasta w których zagrała Reprezentacja. Wśród nich były takie metropolie jak Iława, Radom, Jastrzębie Zdrój, Bełchatów, Płock, Ostrowiec Świętokrzyski czy właśnie Brzeszcze.

Soła Rajcza - Spójnia Zebrzydowice 06.10.2019 (2-1) 6-Poziom - Moja pierwsza wizyta. Rajcza to ładna górska miejscowość w której znajduje się stadion z zabytkową trybuną krytą.

CKS Czeladź - KS Gminy Psary 12.10.2019 (5-2) 7-Poziom - Moja pierwsza wizyta. Z Górnego Śląska i Zagłębia to był jeden z ostatnich tak oldschoolowych stadionów jakich do tej pory nie odwiedziłem. Na meczu wygrałem kubek klubowy.

Błękitni Sarnów - Skalniak Kroczyce 12.10.2019 (3-1) 7-Poziom - Moja pierwsza wizyta. Był to pierwszy mecz niższej ligi na jakim byłem, który został rozegrany przy sztucznym świetle i na naturalnej trawie, nie licząc stadionów z np. Ekstraklasową przeszłością. Sam obiekt był nowiusieńki z dużą ilością przesytu w pozytywnym tego słowa znaczeniu.

Podhalanka Milówka - Spójnia Zebrzydowice 19.10.2019 (3-2) 6-Poziom - Moja pierwsza wizyta. Podobnie jak w przypoadku wspomnianej Rajczy. Milówka to ładna miejscowość, położona w górach, gdzie miejscowy obiekt, dysponuje imponującą trybuną krytą.

Zryw Bzie (Jastrzębie Zdrój) - Granica II Ruptawa (Jastrzębie Zdrój) 27.10.2019 (0-0) 9-Poziom Att: 65 H: 14:00 W Jastrzębiu Zdroju jest kilka kombinacji meczów derbowych pomiędzy klubami. W niniejszym układzie drużyn do tej pory nie zaliczyłem meczu. Wcześniej byłem na: GKS - Granica, Zryw - Żar.

Gwiazda Chudów - Tempo Paniówki 16.11.2019 (5-1) 7-Poziom - Moja pierwsza wizyta. Do Chudowa mam względnie po drodze na mecze, ale żadna z poprzednich wizyt nie zakończyła się zdobyczą biletową. Tym razem nie dość, że były bilety to w dodatku zaliczyłem nowy stadion Gwiazdy, który powstał tuż obok starego.

Podlesianka Katowice - Tęcza Błędów (Dąbrowa Górnicza) 23.11.2019 (3-0) 6-Poziom - Moja pierwsza wizyta.To był ostatni stadion w 2019 roku, gdzie byłem po raz pierwszy na meczu. Jak wspomniałem powyżęj, przy okazji meczu we Vratimovie, na koniec 2019 roku mam na koncie 439 obiektów piłkarskich, gdzie byłem na meczu. Maksymalnie do dwóch lat chciałbym się pochwalić 500-ma odwiedzonymi stadionami. W 2019 byłem na 40-stu stadionach, gdzie byłem po raz pierwszy na meczu.

Górnik Boguszowice (Rybnik) - TKKF Zuch Orzepowice (Rybnik) 24.11.2019 (1-3) 7-Poziom. Czasem ponownie odwiedzam loklane stadiony przede wszystkim z następujących powodów: - brak biletu, - ciekawie zapowiadający sie mecz, - zmiany na stadionie. Właśnie z powodu powstałej trybuny krytej, udałem się do Boguszowic na mecz.

Slezsky FC Opava - FK Jablonec 07.12.2019 (1-2) 1-Poziom-Czechy. Po dziesięciu latach, udałem się po raz drugi na stadion Slezskyego.

Piast Gliwice - ŁKS Łódź 15.12.2019 (2-1) 1-Poziom. Po dłuższej przerwie odwiedziłem Stadion Piasta, czyli aktualnego Mistrza Polski. Mecz rozpoczął się o dość nietypowej godzinie bo o 12:30. Był to mój 90-ty i ostatni mecz w 2019 roku (mecz nr 81 jaki widziałem na poziomie Ekstraklasy) oraz 66 mecz na 100-lecie PZPN.



Na koniec trzy stadiony (podobnie jak rok temu), które często odwiedzam i odwiedzał będę:


GKS 1962 Jastrzębie (Jastrzębie Zdrój) - GKS Katowice 16.03.2019 (1-2) 2-Poziom. Po latach przerwy, znowu w Jastrzębiu mogłem zobaczyć ten znany klasyk. W 2019 zaliczyłem trzy wizyty na tym stadionie.
 
Spójnia Zebrzydowice - Pasjonat Dankowice 01.05.2019 (0-3) 6-Poziom - W 2019 roku byłem na pięciu meczach w Zebrzydowicach. Wynik o jeden mecz lepszy niż w 2018, ale i tak jestem niepocieszony, gdyż nie byłem na meczu Spójnia - BKS Stal Bielsko-Biała w czasie którego było dużo, bardzo dużo pirotechniki.

MFK Karvina - Banik Ostrava 29.03.2019 (2-0) 1-Poziom-Czechy - Bardzo chciałem zobaczyć mecz Banika w Karvinie, co mi się udało właśnie w roku 2019 i to dwa razy! We wcześniejszych sezonach "prawo do tego meczu" mieli tylko zameldowani w Karvinie.

Czechy U-21 - Grecja U-21 10.10.2019 (1-1) El.ME. Stadion Mestsky (Karvina). Oprócz dwóch meczów Banika w Karvinie w tym mieście, byłem także na pierwszym moim zagranicznym meczu międzypaństwowym. Przypomnę, że mecz Czechy - Grecja widziałem także w czasie Euro 2012 we Wrocławiu.

MFK Karvina - Sigma Olomouc 08.12.2019 (1-1) 1-Poziom-Czechy. Czwarty i ostatni mecz w Karvinie jaki widziałem w 2019 roku, był za razem moim meczem nr 200 poza granicami Polski. Dzień wcześniej byłem na wspomnianym powyżej meczu Slezsky FC Opava - FK Jablonec, oczywiście także w ramach czeskiej Ekstraklasy. Do tej pory w ciągu weekendu/kolejki, na najwyższym poziomie rozgrywkowym danego kraju, wdziałem dwa mecze i nie więcej. Były to ligi w takich państwach jak: Włochy, Węgry, Austria i dwa razy Polska. O dziwo ta sztuka nie udała mi się nigdy wcześniej w Czechach, aż do teraz.


Podsumowanie:

W rundzie wiosennej byłem na 43 meczach, natomiast w rundzie jesiennej byłem na 47 meczach, co daje razem 90 spotkań.
66 spotkań zobaczyłem w Polsce, natomiast za granicą widziałem 24 mecze (wszystkie w Czechach)
W 2019 byłem po raz pierwszy na 40 obiektach piłkarskich.
W 2019 oglądałem mecze na 78 obiektach piłkarskich. Najwięcej, bo 5 meczów na obiekcie Spójni Zebrzydowice.

Policzyłem, iż w 2019 roku padły 363 bramki w meczach na których byłem, co dało 4,03 bramki na mecz.
2018 - 3,83
2017 - 3,92
2016 - 4,01
2015 - 3,95

Zdarzało mi się oglądać mecze z innymi groundhopperami:
7 meczów - Rafał "footballsightseeing", Jacek "trzirogielwer"
3 mecze - Marek "Druga Niedziela Barabasza"
2 mecze - Irek (Wodzisław Śl.), Tomek (Czernica), Tomek (Dąbrowa Górnicza)
1 mecz - Jacek (Warszawa), Fryzjer (Racibórz)


Pełny wykaz meczów w 2019 roku:


3 komentarze:

  1. Cześć! Miło mi było obejrzeć z Tobą ten mecz w Trzyńcu. Oby w 2020 roku takich meczów było więcej! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cześć, mnie również :) Zapraszam na mecz do Zebrzydowic. Do stolicy też na pewno jeszcze przyjadę.

      Usuń