wtorek, 21 grudnia 2021

Podsumowanie roku 2021

Pomimo nieustającej korony, udało mi się wykręcić w 2021 roku liczbę meczów na moim poziomie. Z małymi wyjątkami, były to spotkania piłkarskie w mojej okolicy, bo i dużo "pilnych kluczy" do odhaczenia "u siebie" miałem i trochę jeszcze pozostało. 





Najważniejsze wydarzenia:

 

TJ Sokol Koblov (Ostrava) - TJ Sokol Hostalkovice (Ostrava) 25.09.2021 (2-1) 8-Poziom - Moja pierwsza wizyta. To jak na razie ostatni zaliczony stadion w czasie meczu w promieniu 25 km od domu. Co prawda po meczu w Koblovie odhaczyłem jeszcze boisko w Albrechticach i Petrovicach, ale były to boczne płyty, obok głównych boisk. Według moich zasad, dodałem je jednak do listy, która liczy obecnie 176 pozycji!

 
Metal Węgierska Górka - Spójnia Zebrzydowice 19.06.2021 (2-1) 6-Poziom - Moja pierwsza wizyta. Klub z Zebrzydowic jest najczęściej oglądanym przeze mnie na wyjazdach. Stadion w Węgierskiej Górce był 41 obiektem, gdzie widziałem ten klub w akcji. Ponadto w 2021 roku byłem w Istebnej i Złatnej. Z obecnej ligi okręgowej, na wyjeździe Spójni nie byłem tylko w Radziechowach.


Solar Władysławowo - Celtic Reda 12.09.2021 (4-1) 7-Pozio; Stadion Kaszubia Starzyno - Moja pierwsza wizyta. W 2021 roku zaliczyłem tylko jeden dalszy wyjazd meczowy, a miało to miejsce w czasie urlopu nad morzem. W czasie pobytu, byłem na meczu w Redzie-Rekowo, Darzlubiu, Mechowie i właśnie w Starzynie (najdalej od domu bo 542 km). Wszystkie cztery stadiony wizytowałem po raz pierwszy. Łącznie w 2021 roku po raz pierwszy byłem na 40 stadionach. Razem mam już blisko pół tysiąca, a dokładnie 493.


Inne ciekawe stadiony, gdzie byłem po raz pierwszy na meczu.


Płomień Kobyla - Buk Rudy Wielkie 25.04.2021 (6-1) 7-Poziom - Moja pierwsza wizyta. Jeden z 12 meczów na którym byłem w 2021 roku, teoretycznie bez udziału publiczności.


Góral Istebna - Spójnia Zebrzydowice 03.05.2021 (2-2) 6-Poziom - Moja pierwsza wizyta.

Muńcuł Ujsoły - Spójnia Zebrzydowice 23.05.2021 (6-3) 6-Poziom - Moja pierwsza wizyta.


GTS Bojszowy - LKS Łąka (k. Pszczyny) 29.05.2021 (1-1) 6-Poziom - Moja pierwsza wizyta.


Sokół Wola - BKS Stal Bielsko-Biała 29.05.2021 (0-0) 6-Poziom - Moja pierwsza wizyta.


ROW II Rybnik (Kobiety) - Wisła Skoczów (Kobiety) 31.05.2021 (9-0) 4-Poziom; Stadion ul. Za Torem (Rybnik) - Moja pierwsza wizyta.


Ruch Bolesław - KS 1905 II Krzanowice 05.06.2021 (3-5) 9-Poziom - Moja pierwsza wizyta.


Zapora Wapienica (Bielsko-Biała) - Rotuz Bronów 06.06.2021 (1-0) 7-Poziom - Moja pierwsza wizyta.



Naprzód Świbie - Ślązak Bycina 27.06.2021 (3-0) 8-Poziom - Moja pierwsza wizyta. Z pewnością był to jeden z najlepszych meczów niższych lig na jakim w życiu byłem. W jednym zdaniu nie da się tego opisać, więc odsyłam do relacji na stronie.


Piast Strzelce Opolskie - Victoria Chróścice 14.08.2021 (2-2) 5-Poziom - Moja pierwsza wizyta.

SK Markvartovice - Odra Petrkovice (Ostrava) 22.08.2021 (0-2) 8-Poziom - Moja pierwsza wizyta. Po ponad 11 miesiącach przerwy, pojawiłem się na meczu w Czechach.



Tarnowiczanka Stare Tarnowice (Tarnowskie Góry) - Sokół II Orzech 28.08.2021 (4-2) 8-Poziom - Moja pierwsza wizyta.


Brasil Florian Czekanów - Pogoń Ziemięcice 28.08.2021 (2-2) 9-Poziom; Stadion Pogoń Ziemięcice - Moja pierwsza wizyta. Drużyna Canarinhos to absolutny hit tych rozgrywek. Wzorują się na piłkarzach Brazylii. Przede wszystkich mają swoje grupy młodzieżowe, ale jak widać zgłosili się też drużynę seniorów. Przy wyjściu zawodników na boisko z głośników popłynęła słynna piosenka brasil lalala.

LKS Cyprzanów - LKS Zabełków 04.09.2021 (0-1) 8-Poziom - Moja pierwsza wizyta.



KP Kamień (Rybnik) - Iskra Rowień (Żory) 05.09.2021 (0-0) 8-Poziom; Stadion KP Kamień (naturalna trawa) - Moja pierwsza wizyta. To obiekt którego do tej pory nie zaliczyłem i który stoi tuż obok już odhaczonego. W dniu meczu upewniłem się jeszcze u trenera, na którym boisku będzie rozegrany mecz, wysyłając SMS, a następnie ruszyłem w kierunku Rybnika.


Victoria 1900 Łany - Śląsk Reńska Wieś 18.09.2021 (2-0) 7-Poziom - Moja pierwsza wizyta.


Wicher Płonia (Racibórz) - LKS Brzezie (Racibórz) 18.09.2021 (2-3) 9-Poziom - Moja pierwsza wizyta. Mecz sędziował 71-letni Czesław Sroka. Był to mój 9-ty i póki co ostatni stadion w Raciborzu, gdzie oglądałem mecz.


Banik Ostrava (Kobiety) - FC Praga (Kobiety) 19.09.2021 (1-2) 2-Poziom-Kobiety; Stadion Banik Radvanice - Moja pierwsza wizyta. Po raz pierwszy byłem na kobiecej piłce nożnej za granicą. W 2021 roku widziałem aż trzy mecze kobiet, podczas gdy wcześniej byłem tylko raz w 2012 roku.


Zapora Porąbka - GLKS II Wilkowice 02.10.2021 (1-4) 8-Poziom - Moja pierwsza wizyta. Dla takich właśnie zdjęć przyjechałem do Porąbki na mecz. Po raz drugi na żywo, ale po raz pierwszy na seniorskiej piłce, widziałem gola bezpośrenio z rzutu rożnego, gdzie pokonany został bramkarz gospodarzy. Był 2-go października a na meczu 23 stC.

LKS Frydek - Sokół Wola 17.10.2021 (2-4) 7-Poziom - Moja pierwsza wizyta. W 2015 roku dostałem zaproszenie na mecz do Frydka. Trochę to trwało, ale w końcu wyruszyłem w drogę. Czekałem jednak, aż znowu odbędą się słynne derby Frydek-Wola, które po paru latach przerwy, powróciły od tego sezonu. Świbie, Ziemięcice no i Frydek to trzy miejscowości, gdzie widziałem najlepsze w tym roku mecze w niższych ligach.


SK Nosovice-Lhoty - SK Przno 24.10.2021 (1-2) 8-Poziom - Moja pierwsza wizyta. Logo klubu gospodarzy jest prostokątne i widniało na całej koszulce zawodników drużyny.

KS 1905 Krzanowice - Pierwszy Chwałowice (Rybnik) 14.11.2021 (1-5) 6-Poziom - Moja pierwsza wizyta. 


Rekord Bielsko-Biała - Zagłębie II Lubin 20.11.2021 (2-3) 4-Poziom - Moja pierwsza wizyta. Na tą chwilę zaliczyłem ostatni klub z miasta Bielsko-Biała.



Porawie Większyce - Piast Strzelce Opolskie 04.12.2021 (1-2) 5-Poziom; Stadion Śląsk Reńska Wieś - Moja pierwsza wizyta. Było bardzo zimno na meczu, chyba najzimniej od czasu meczu w Kielcach.



Ciekawe mecze na stadionach, gdzie byłem już wcześniej.

 

Górnik Zabrze - Lech Poznań 30.07.2021 (1-3) 1-Poziom - Kluczem meczu był występ w barwach Górnika, Mistrza Świata Lukasa Podolskiego. Piłkarz od wielu, wielu lat obiecywał, że zakończy karierę w Górniku i dotrzymał słowa. Ja miałem okazję być świadkiem debiutu w Górniku w oficjalnym meczu!


 

Raków Częstochowa - Rubin Kazań 05.08.2021 (0-0) Att: 4811 H: 21:00 Cena: 39 zł Liga Konferencji Europy; Stadion Miejski (Bielsko-Biała) - Po raz ostatni i jedyny mecz Europejskich Pucharów na terenie Polski widziałem 21 lat temu. Było to spotkanie Ruch Chorzów - Inter Mediolan na Stadionie Śląskim. Tutaj gościłem na nowo powstałej Lidze Konfederacji.



GKS 1962 II Jastrzębie (Jastrzębie Zdrój) - KS 1905 Krzanowice 22.08.2021 6-Poziom; Stadion ul. Kasztanowa (Jastrzębie-Zdrój) - Jednym z trzech zawodników z pierwszego zespołu był bramkarz Grzegorz Drazik, który zdobył jedną z bramek, skutecznie egzekwując karnego. Co ciekawe, kiedy byłem po raz ostatni na meczu na tym stadionie w 2014 roku, Drazik także zdobył bramkę z karnego dla rezerw GKS-u. W ogóle w tym roku widziałem aż 3 bramki bramkarzy z rzutów karnych. Wcześniej było to na meczach w Stanowicach i Wieszowej.

 

LKS Goczałkowice Zdrój - Piast Żmigród 08.09.2021 (4-0) 4-Poziom - Na mecz do Goczałkowic pojechałem głównie za sprawą Łukasza Piszczka. Były reprezentant kraju, oraz były zawodnik Borussi Dortmund, powrócił w swoje rodzinne strony, aby wspierać finansowo swój klub i dalej grać w piłkę. Stadion w Goczałkowicach od mojej poprzedniej wizyty zmienił się nie do poznania, ale też klub ma aspiracje na poziomie 2-ligi!!!

 

GKS 1962 Jastrzębie (Jastrzębie Zdrój) - Arka Gdynia 04.10.2021 (1-5) 2-Poziom - Była to najwyższa porażka GKS-u na własnym stadionie spośród meczów na których gościłem. Podobnie jak podczas mojego ostatniego meczu na tym stadionie, także i tym razem zepsuł się telebim.

 

ROW 1964 Rybnik - Odra Wodzisław Śląski 13.10.2021 (2-1) Puchar Polski - W obszarze mojego zamieszkania są trzy takie kluby polskie, które wyróżniają się pod względem kibicowskim jak i osiągniętych, czy też osiąganych sukcesów sportowych. Są to GKS Jastrzębie i właśnie ROW z Odrą. Co ciekawe, dopiero pierwszy raz miałem okazję być świadkiem meczu w którym spotkały się dowolne dwie drużyny spośród wymienionych.


Spójnia Zebrzydowice - LKS Pogórze 06.11.2021 (2-0) 6-Poziom - Nie jest tajemnicą, że najcześciej bywam na meczach Spójni. W tym roku byłem na sześciu domowych meczach, plus na spotkaniu  juniorów. Ten mecz był ostatnim w roku. W niniejszym spotkaniu z Pogórzem w barwach gospodarzy na boisku w końcu zagrali razem bracia Paluchowie. Dzieli ich 17 lat różnicy wieku.

Banik Ostrava B - 1. FC Slovacko Uherske Hradiste B 07.11.2021 (2-4) 3-Poziom; Stadion Bazaly (Ostrava) - Po raz pierwszy na meczu na stadionie Bazaly byłem w 2002 roku, natomiast po raz ostatni w 2013 roku. Osiem długich lat czekałem na wizytę nr 17 na tym obiekcie. Obecnie jest to możliwe np. za sprawą rezerw Banika, bo jak wiadomo pierwsza drużyna rozgrywa domowe mecze w Vitkovicach. Obecnie stadion Bazaly jest przebudowany i głównie pełni rolę ośrodka treningowego.


LKS II Wisła Wielka - LKS Wisła Mała 11.11.2021 (0-0) 8-Poziom - Od jakiegoś czasu polowałem na te derby. Co prawda Wisła Wielka to były rezerwy klubu, ale pomyślałem, że nie będę czekał, aż się trafi mecz pierwszych garniturów obu drużyn. Zupełnie nieoczekiwanie trafił się ładny bilet, bo i frekwencja dopisała.

Piast Gliwice - Stal Mielec 18.12.2021 (1-1) 1-Poziom - Był to mój 83 i ostatni mecz w roku 2021. Tak późno, bo osiemnastego dnia grudnia, jeszcze nie byłem na zawodach piłkarskich.
Po raz trzeci kończyłem rok na meczu w Gliwicach.

Podsumowanie:

W rundzie wiosennej byłem na 30 meczach, natomiast w rundzie jesiennej byłem na 53 meczach, co daje razem 83 spotkania.
75 spotkań zobaczyłem w Polsce, natomiast za granicą widziałem 8 meczów (wszystkie w Czechach)
W 2021 byłem po raz pierwszy na 40 obiektach piłkarskich.
W 2021 oglądałem mecze na 73 obiektach piłkarskich. Najwięcej, bo 7 meczów na obiekcie Spójni Zebrzydowice.

Policzyłem, iż w 2021 roku padły 377 bramki w meczach na których byłem, co dało 4,54 bramki na mecz.

2020 - 4,85
2019 - 4,03
2018 - 3,83
2017 - 3,92
2016 - 4,01
2015 - 3,95

Pełny wykaz meczów w 2021 roku:



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz