niedziela, 27 czerwca 2021

Naprzód Świbie - Ślązak Bycina 27.06.2021

Fotorelacja wraz z opisem z meczu: B-klasa Zabrze Sezon: 2020/2021.

Mecz 2021: 28

Ground nr 466.

 

 

 

 

 

 

Naprzód Świbie - Ślązak Bycina 27.06.2021 (3-0) 8-Poziom

Att: 350 H: 17:00 Cena: co łaska MOV 

 

Specjalnie na ten mecz, klub ze Świbia przygotował bilety, więc trafiła mi się do kolekcji wejściówka unikatowa.

Jak to było z tym Świbiem? Najpierw, bo koło 4 lata temu odezwał się do mnie klubowy twitter z zaproszeniem na ich mecz. Po kolejnych dwóch latach w końcu przyszły chęci na wizytę, ale pojawił się Covid a także ciągle pojawiające się inne ciekawe miejsca do odwiedzenia. W końcu, kiedy obecnie klub zapewnił sobie awans do A-klasy, ja zdecydowałem się wyruszyć na ich ostatni mecz w Serie B. Dodać należy, iż do ostatnich chwil nie byłem zdecydowany, czy jechać, ale dobrym magnesem była informacja o pojawieniu się biletów meczowych.

Z domu do Świbia miałem 90 km. Trasę pokonałem w nieco ponad godzinę w czym niewątpliwie pomogły drogi szybkiego ruchu. Jak sprawdziłem, był to mój najdalszy, stricte piłkarski wyjazd na mecz niższej ligi. Przed zawodami zwiedziłem centrum liczącej sobie 1,2 tyś mieszkańców miejscowości.

Boisko znajduje się tuż przy granicy miejscowości, przy ulicy...

...Sportowej.



Klub zapewnił sobie awans tydzień wcześniej, po pokonaniu rezerw Ruchu Kozłów 10-0!

Trybuna dla tłumów.


Efektowny herb na budynku klubowym.

W czasie tego meczu byłem świadkiem wielu aspektów piłkarskich, które głównie można doświadczyć  w najwyższych ligach. Na początek piłkarze obu drużyn wyszli w eskorcie z młodymi zawodnikami. Towarzyszył temu hymn klubowy! Tak to prawda, klub do tej pory B-klasowy ma swój utwór, który bardzo przypadł mi do gustu. Fragment jest na moim filmie a pełna wersja także na youtube.

Gospodarze na biało.

Po eskorcie i hymnie klubowym, kolejny szok. Mecz był transmitowany w internecie, wraz z komentarzem i to nie był pierwszy taki przypadek!




Naprzód Świbie to jeden z najbardziej znanych amatorskich klubów w Polsce.








Pogoda tego dnia była jak przysłowiowy dzwon to i publiczność zgromadziła się liczna. Doliczyłem się 350 widzów.


Strażnik Teksasu jako ochroniarz na meczu.

Bilety nie były obowiązkowe a ponadto można było płacić co łaska. Niektórzy fani byli tak hojni, że z uśmiechem na twarzy płacili grubymi banknotami ;). Zakup biletu uprawniał do losowania nagród.







Hazard jako operator kamery.

Panowie z biletami.





Jak zapowiadano przed meczem na twitterze, kiełbasa była za darmo dla kibiców, ponieważ podarowali ją piłkarze. Dla fanów było także dostępne piwo, ale złocistego napoju zawodnicy nie chcieli już oddać za darmo ;).

Swoją drogą z tego co zauważyłem, nawet darmowa kiełba słabo "schodziła". W Czechach nawet za cenę 40-50 Kc jest zupełnie inaczej.


Bilety zakupiłem dwa, aby zwiększyć swoją szansę w losowaniu :P.

Ponownie jednak niczego nie wygrałem. Nagrodami były kubki, koszulki, szaliki i zestawy z kawą i ciastkiem. ;)



Zmiana i pożegnanie jednego z zawodników gospodarzy.








Piękna nazwa muzycznej kapeli.









Wspomniana transmisja na ekranie telefonu. Włączyłem na chwilę, z której dowiedziałem się, że na boisku pojawi się niebawem legenda klubu...

...bramkarz Piotr Chodkiewicz.


Na meczu nie zabrakło także dopingu. Głównie śpiewano, przyśpiewkę "awans jest nasz".








Wspomniany drugi bramkarz Świbia, który...

...swoje mecze rozgrywa w polepionym taśmą butem. To podobno talizman, dzięki któremu klub miał awansować do A-klasy i awansował.




Po końcowym gwizdku nie zabrakło oprawy. Odpalono świece dymne i race.



Gospodarze wygrali ten mecz 3-0. Bramka na 1-0 jest na moim filmie, podobnie jak oprawa pirotechniczna. Po meczu było wspólne zdjęcie zawodników, a także wręczenie nagród i pucharu.


Warto było czekać te 4 lata aby pojechać do Świbia. Z pewnością był to jeden z najlepszych meczów niższych lig na jakim w życiu byłem!

Na koniec mała ciekawostka. Naprzód Świbie to nazwa kultowa i niech świadczy o tym fakt, iż tweety tego klubu czasem komentuje sam prezes PZPN Zbigniew Boniek :).

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz