niedziela, 19 stycznia 2014

GAF-Jasna Gliwice - AZS UŚ Katowice 19.01.2014 (Futsal)

Na pierwszy mecz w tym roku udałem się do Gliwic. Na razie to jeszcze nie był stadion a hala, ponieważ byłem na meczu futsalu.
Fotorelacja wraz z opisem z meczu 12 kolejki, Ekstraklasa, sezon 13/14.













GAF-Jasna Gliwice - AZS UŚ Katowice 19.01.2014 (7-3) 1-Poziom (Futsal) 
Att:200 H:17.00 Cena: 10zł FOT MOV
Gliwice - Hala Jasna 31



Hala Jasna 31 to nowy obiekt, który stoli przy ulicy Jasnej 31 w Gliwicach. Teraz już wiadomo skąd wzięła się nazwa klubu z Gliwic. Zauważyłem, że zainstalowane krzesełka to ten sam model jak chociażby na Stadionie Narodowym.

Jeden z wiszących banerów pod sufitem.

Pod sufitem wiszą tablice do koszykówki.

Kasjerka pewnie zupełnie przypadkiem sprzedała mi bilet na najlepsze miejsce tzn. ostatni czwarty rząd na środku boiska.

Jasna Gliwice w jasnych koszulkach.



Już po paru chwilach gry zauważyłem że piłkarze prezentują kosmiczny poziom, oczywiście porównując go do moich poczynań na hali wraz ze znajomymi.


Bramkarze w futsalu grają bez rękawic. Powodem jest chyba to, iż piłka nie jest tak twarda jak podczas meczów jedenastek. Ponadto o wiele częściej gra wznawiana jest rękoma niż nogami, a wtedy konieczne jest lepsze czucie piłki w dłoni.

Boisko do futsalu nie posiada band. Takowe są jednak w wielu odmianach piłki halowej. Takie boiska nie są jednak uznawane przez międzynarodową federację.

Mecz w drugiej połowie został przerwany na około 5 minut. Sędziemu odpowiedzialnemu za czas, po uderzeniu piłki oderwał się przewód od aparatury tablicy świetlnej. Taka prosta usterka do naprawy, a początkowo nikt nie wiedział co się właściwie stało.



Piłkarz GAF Jasna Przemysław Dewucki rocznik 1988. Na moje oko wyglądał na troszeczkę starszego.

W futsalu czas zatrzymuje się kiedy piłka opuści boisko lub kiedy jest faul. Mecz trwa łącznie 40 min. ale z przerwami jest to niemal tak samo jak podczas spotkań na stadionie. W przepisach jest także coś takiego jak przedłużony rzut karny, który jest wykonywany po szóstym faulu danej drużyny. Po przerwie faule chyba się zerują.

Trzy sekundy do końca meczu...

Przed meczem sprawdziłem jakie wyniki padają w ekstraklasie futsalu. Stwierdziłem, że jest ich sporo a tym samym na wiele bramek liczyłem w Gliwicach. Nie pomyliłem się ponieważ spotkanie zakończyło się wynikiem 7-3 dla gliwiczan. Początkowo piłka jakoś nie mogła wpaść do bramki ale w końcu w ósmej minucie padł pierwszy gol. Drużyna GAF-u Jasna była wyraźnie lepsza w tym meczu a często w strzelaniu bramek pomagali im akademicy, którzy popełniali czasem fatalne błędny w obronie.


Po tej kolejce gospodarze są na 7 miejscu a goście na 11 miejscu spośród 12 klubów.

Na koniec hala z zewnątrz.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz